Friday, December 26, 2008

Busy nye aku......

Dah dua minggu berlalu, aku masih lagi terkejar kesana-kemari. Sibuk, mmmm memang aku sibuk sejak kebelakangan ni. Pertama masalah peribadi, dan yang kedua masalah kerja. Sejak anak buah wife aku kehilangan ayahnya, kamilah tempat mereka memadu kasih. Kesian aku tengok. Atas dasar perikemanusian dan tanggungjawab, aku dan wife mengambil keputusan untuk meneman mereka yang seramai 4 orang ni dan juga ibu mereka untuk tinggal bersama-sama mereka dalam jangka masa yang belum di putuskan lagi.

Memang cukup kesian nasib mereka ni. Bukan apa, dia orang ni terlalu manja dengan ayah mereka sehingga pada hari kedua pemergian ayahnya, terjadi satu peristiwa yang aku pun belum pernah tengok secara live, (selalu tengok cerita je) mereka tiba tiba macam tak sedar dan meracau-racau. Katanya ayah mereka panggil. Seram jugak aku dengar. Tapi mujur lah ada satu ustaz datang dan dengan izin Allah mereka pun sedar. Tapi yang kelakar tu, bila dia orang ni sedar, tetiba je diaorang tanye, apsal ramai orang nih...hhehheh. Rasa cam nak 'sekeh' je budak ni. orang punye lah risau dia boleh melawak pulak..

Ok habis bab tu, pasal kerja pulak, hisss lagi rasa tertekan aku. Bukanlah apa, cubalah bayangkan orang lain hujung2 tahun pergi holiday, cuti sana sini, tapi aku kena berperap kat opis siapkan kerja sebab dateline dah dekat sebelum tahun baru nihhh..hissss pening aku. Sampaikan cuti aku pun kena posman opsss silap, posponed sebab keje nak cepat. Ikutkan hati aku, rasa nak berhenti je, tapi kalau berhenti lagi tensionkan. Nak makan apa? hehehe so telan jelah semua kerja-kerja tu. Mungkin ada hikmah di sebaliknya.

Jadi, kepada kawan2 semua, blog ni aku tak dapat nak kerap sangatlah menulisnya, sehingga kerja-kerja aku di ofis maupun di mana-mana pun, stabil semula. Terima kasih kerana meluang masa anda membaca coretan ini. Semoga hidup anda di berkati dan bukan di selubungi ....MISTERIIIIIII...Sekian. Wassalam.

1 ulasan:

LELASARI on December 27, 2008 at 4:36 AM said...

tulah dok asyik tengok cerita seram je kan dah kena secara live

 

Text

Berita Kepada Kawan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template