Thursday, December 11, 2008

Cuti...Cara Aku

Hari ni Selangor cuti sebab menyambut hari keputeraan baginda yang ke-61 di Istana Alam Shah, Selangor. Memang aku tak de plan pun nak pegi mana2 cuti ini, sebab pertama wife aku kerja, kedua dah tengah bulan (poket kempis) dan yang ketiga tido lagi sedap ..hehehe.

So, aku pagi-pagi lepas hantar wife, aku singgah jap kat Pelita Nasi Kandar kat Bangsar, pekena tosai cecah kuah kari dengan teh tarik. Lepak kat situ lebih kurang 15minit jugak lah. Suasana agak lengang sikit mungkin sebab Selangor cuti.

Aku rasa buntu, nak call member, biasalahkan musim cuti ni lambat lah bangun. Aku pun start motor terus balik rumah. Jalan raya lengang sikit. Alhamdulilah. Tapi lori pulak banyak. Entah apa projek lagilah agaknya diorang nak buat nih. Kerajaan dah suruh hentikan projek kat lereng-lereng bukit tu aku sokong sangat lah. Dah macam-macam bencana dah berlaku. Semoga menjadi iktibar dan tauladan kepada kita semua.

Sampai kat umah, baru aku teringat yang aku ada keje sikit nak buat. Nak kasi kemas sikit dapur aku tu. Yelah takkan nak suruh wife aje bersihkan. Dia pun keja juga. Betul tak? Berat sama di pikul ringan sama di jinjing.

First sekali, aku buang cermin meja yang dah pecah lebih kurang sebulan kot. Bukan tak nak buang, memandangkan kaca meja tu agak besar jugak, so rumah aku pulak kena turun lift, jadi faham-faham jelah tak kan nak berebut dengan orang dalam lift. Karang tercucuk pulak kaca tu..haru aku! hehehe.

Lepas dah buang semua tu, aku ingat nak alihkan almari kat posisi lain. Tapi banyak pinggan mangkuk kaca kat dalam tu. Rasa malas pulak nak bawak keluar.."Ahh biar dululah nanti baru buat", fikir akulah. So benda tu aku dah cancel la.

Aku terus ke sofa, lepak tengok tv. Bosan pulak. Tak de cerita nak tengok. "Ahh..bukak internetlah", kata aku dalam hati. Aku pun check email aku. Fuhh...banyak betul. Tak larat nak baca. Lama jugak aku tak bukak email ni. Sejak dah berjinak-jinak dalam arena blogger ni..hehehhe.


Lepas tu aku bukak YouTube. Terpandang aku satu movie melayu bertajuk 'SUSUK', tapi bukan susuk yang bersiri tu. Susuk ni yang baru tayang kat panggung kalau tak silap aku dalam tahun ni jugaklah. So, aku pun layanlah sampai habis. Pening gak kepala tengok cerita tu. Tapi bila repeat hujung-hujung cerita tu baru aku faham. Memang misteri lah cerita dia. Bagi aku agak menarik, tapi macam lembab sikitlah. Aku boleh bagi 3setengah bintanglah. Aku ada linkkan dalam Wayang.

Ada satu cerita aku nak rekemen kat korang untuk tengok. Aku rasa ramai yang tengok cerita ni masa dia main kat TV3 dulu. 'Kekasihku Seru'. Cerita ni aku awal-awal dulu tak tengok. Bila dah sampai separuh cerita baru aku follow. Memang layan lah cerita dia. Cerita dia tak delah hantu keluar tak pasal-pasalkan. Cuma cara dia garap cerita tu nak bagi suspen, tu yang buat aku respect dah tertunggu-tunggu tayangan dia. Jadi bila aku jumpa kat YouTube ni aku pun Link kan cerita ni untuk korang yang minat cerita-cerita seram macam aku.



Selain tu banyak juga aku ada update kat LINK blog aku. So kalau berkesempatan tu jenguk-jenguk lah dan pilihlah LINK kegemaran anda. Akhirkata semoga di berkati dan di rahmati Allah. Berwaspada selalu. Jumpa lagi..

3 ulasan:

chooky on December 11, 2008 at 8:24 AM said...

sejak bila mamomus sudah tambah byk wayang jenis seram. Nak buat org takut ke? Cuti tak pergi mana pun, rehat secukup2nya.. Home sweet home...

mahadir on December 12, 2008 at 12:46 AM said...

Hii Chooky, Cerita seram bukan nak bagi takut tapi nak bagi berani, kalau takut tak ada orang nak buat cerita seram. Siapa nak tengok, takutttttt..hehehehe

chooky on December 12, 2008 at 4:00 AM said...

Ok...okekeke... pandai kamu debet ya..saya akan rasa berani nanti..Thks for sharing movie..

 

Text

Berita Kepada Kawan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template