Saturday, May 2, 2009

cuti cara aku ! Part 4

Salam, syok betul bila cuti bersambung macam nih. Kali ni aku rasa ramai yang balik ke Kampung masing2. Yelah cuti tiga hari. Tapi aku lain pulak, ingat nak cuti kat KL je. Ingat minggu depan baru balik lah. Nak berehat sambil menonton DVD yang aku dah beli dan baru beli, tapi tak tengok2 lagi.

Hari ni aku dah habis tengok dua cerita, pertama Queen of Langkasuka, kedua X-Men Origins Volverine. Kedua2 cerita nih ada kekuatan dia lah. Cerita Queen of Langkasuka pasal sejarah Langkasuka lah. Yang menarik cerita nih, dia buat pasal watak orang melayu. Ok jugak. Dengan baju dia dan karektor dia, sampaikan watak sultan pahang pun ada gak datang meminang puteri Ungu (kalau tak silap aku nama dia lah). Tapi sayang seribu kali sayang, kalau cerita ni orang kita yang buat mesti lagi menarik pasal dia lebih kepada watak melayu tu. Kat siam pun memang melayu jugak lah kan tapi cakap dia slang siam lah. Kira potong stim kat situ lah hehehe. Mengapalah pengarah kita tak nak buat cerita epik atau sejarah macam nih. Tak confident ke atau takut tak untung. Mmmm ...entahlah, lu pikir lah sendiri..heheeh. Cerita X-Men pulak kira dia flash back watak Volverine nih. Sekarang nih aku tengok dah macam bermusim pulak. Dia orang suka buat cerita ke belakang pulak. Sepanjang yang aku tahu, First yang start Star Wars, kira yang baru sikit nih, Underworld dan sekarang nih X-Men pulak. Lepas nih tah apa pulak lagi. Tapi cerita dia best lah. Sebab aku peminat cerita fantasi, s-fiction, dan seram2. Kalau cerita macam drama2 nih, bila tak de cerita je baru aku layan la..heehhe.

Aku ada 3 dvd yang belum layan lagi. First cerita Iron man, lepas tu cerita Underworld 3, lepas tu cerita Ong Bak 2. Kira cuti nih layang movie jelah aku. Yelah, nak keluar pun sekarang nih musim panas, kena pulak dah macam2 virus kita dengar menular ke serata dunia. Jadi kepada semua, berdoa pada yang Esa agar di kurnia kesihatan yang baik dan di hindarkan dari segala malapetaka yang menimpa. Semoga hidup kita mendapat rahmat dan bergembira selalu. Yang baik selalunya dari Allah, dan yang buruk datang dari diri kita sendiri. Bersama2 ingat mengingati agar tidak terpesong dari landasan iman dan takwa. Sentiasa bersyukur dengan limpah Kurnia Nya. Jaga diri baik2, jumpa lagi ..babaaiiiiii..






Filem Queen of Langkasuka


Filem X-Men Origins Wolverine




Filem Ong Bak 2



Filem Iron Man



Filem Underworld

0 ulasan:

 

Text

Berita Kepada Kawan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template