Tuesday, March 10, 2009

Hobi bermusim...

Aku memang banyak hobi. Hobi aku ni kira bermusimlah. Itu pun kira tengok 'mood' dan masa yang aku ada. Kadang2 tu kalau masa ada pun, malas pulak rasa badan. Salah satu hobi aku kalau rajin tu ialah tanam pokok bunga. Dulu aku rajin jugak tanam pokok nih. Yelah jarang kan orang lelaki tanam pokok bunga nih. Wife aku pun minat tanam pokok bunga jugak, tapi selalunya tak hidup lah. Jadi akulah yang terpaksa mengambil jawatan tetap sebagai pekebun bunga yang tak seberapa nih.


Masa aku sibuk kat opis dulu, banyak dah pokok bunga aku nih tak berbaja dan tak bersiram. Harapkan tempias air hujan jelah untuk dia meneruskan sisa-sisa hidup. Adalah dua tiga pasu bunga aku yang mati akibat tak berjaga nih. Jadi minggu lepas aku ada banyak masa kat umah, di sebabkan kesian pulak tengok pokok2 bunga aku nih, aku pun mengerjakannya lah sehingga sedap mata memandang. Aku ni suka tanam pokok-pokok hijau je. Kalau yang berbunga tu aku tak reti nak jaga. Jadi kalau pokok tak berbunga pun tak kisahlah, asalkan daun hijau segar je pun cukuplah, heheheh.


Kat sini aku ada sertakan gambar2 yang sempat di rakamkan semasa acara mengembur tanah dan mencantaskan daun-daun kering. Semoga gembira selalu. Jumpa lagi, babaiiii....





0 ulasan:

 

Text

Berita Kepada Kawan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template