Saturday, March 7, 2009

Malaysia, Tanahairku - Gambar sekitar Demo PPSMI

Sabtu 7 Mac, sewaktu aku dan wife dalam perjalanan ke Bangsar, aku dapat saksikan beribu-ribu warga kota bukan hanya dari Kuala Lumpur, tapi boleh di katakan dari Seluruh negeri menghadirkan diri untuk berhimpun dalam Demo PPSMI.

Jalan raya penuh sesak. Nasib baik aku cuma bermotosikal je, jadi tak susahlah nak mencelah-celah dalam ribuan manusia yang terkandas dalam kenderaan masing2. Apa-apa pun, bagi aku perhimpunan ini berjaya membuka mata semua orang, bahawa betapa pentingnya Bahasa Melayu ini sendiri, sehinggakan orang2 yang menjadi idola dalam memperjuangkan Bahasa Melayu seperti A. Samad Said, Ainon Muhamad, Prof. Tajul Ariffin dan beberapa tokoh sasterawan juga kelihatan hadir memberi sokongan terhadap isu ini.

Aku tak nak kupaslah isu-isu ini, kalau nak lebih tahu secara terperinci, tentang rentetan peristiwa ini bolehlah melawat blog ini: - http://tukartiub.blogspot.com/ , atau boleh juga anda lawati laman Blog ini : http://tehranifaisal.blogspot.com/Di sini aku ada sertakan beberapa watak peristiwa yang sempat aku rakamkan sewaktu aku berada di tempat kejadian.

Tak kan Melayu hilang di Dunia, begitulah ungkapan yang biasa kita dengar semasa kita bersekolah dulu, di mana Hang Tuah pernah meluahkan kata-kata ini. Semoga bukan sahaja Melayu yang tak kan hilang bahkan Bahasa Melayu juga tak kan hilang di muka bumi ini, seperti hilangnya Taming Sari yang hanya tinggal hanya nama dan metosnya sahaja. Semoga menjadi renungan bersama, yang baik dari Allah dan yang buruk dari diri sendiri, semoga berjumpa lagi, babaiiiiii.....







































































0 ulasan:

 

Text

Berita Kepada Kawan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template